План тэматычнага тыдня
Тэма тыдня: “Лес і яго багацце” |
||||||
Мэта:
|
||||||
Дні тыдня |
Тэма тыдня |
Тэма мерапрыемства |
Від дзейнасці |
Мэта |
Удзельнікі |
Адказыя |
Панядзелак |
“Лес і яго багацце” |
Разважажанні дзяцей “Чаму лес лічаць багаццем”, або гутарка “Падарожжа ў лес |
Зносіны |
Фарміраванне уяўленняў дзяцей аб лесе, яго значэнні для жыцця чалавека (аздараўляючае, эстэтычнае, гаспадарчае); |
||
Дыдактычная гульня “Назаві які лес” |
Гульнявая дзейнасць |
Фарміраванне уяўленняў дзяцей аб розных відах лесу, знаёмства з іх назвамі (змешаны, дубрава, гай і іншыя); |
||||
“З чаго зроблена наша мэбля” |
Пазнавальна-практычная дзейнасць |
Фарміраванне уяленняў аб дрэве, як матэрыяле для будаўніцтва і вырабу мэблі, аб складаным шляху стварэння драўлянай мэблі (разглад малюнкаў); |
||||
Чытанне верша М.Калачынскага “Раніца ў лесе” |
Мастацкая дзейнасць |
Фарміраванне ўмення ўважліва слухаць і разумець верш на роднай мове, адказваць на пытанні выхавацеля па зместу твора; |
||||
Збор ілюстраванага матэрыялу з выявамі лесу для стварэння альбому “Наш лес” |
Працоўная дзейнасць |
Фарміраванне ўяўленняў аб лесе, выхаванне пачуцця задавальнення ад сумеснай працы з сябрамі; |
||||
Аўторак |
“Лес і яго багацце” |
Гутарка “Расліны нашага лесу” |
Зносіны |
Фарміраванне ўяўленнеў аб раслінным свеце леса, аб лекавых раслінах; |
||
Дыдактычная гульня “З якога дрэва ліст” |
Гульнявая дзейнасць |
Фарміраванне ўяўленнеў аб асаблівасцях знешняга выгляду дрэў; |
||||
Параўнанне дрэва і куста |
Пазнавальна-практычная дзейнасць |
Фарміраванне умення вызначаць асаблівыя прыметы куста і дрэва; |
||||
Выяўленчая: “Лекавыя расліны” |
Мастацкая дзейнасць |
Фарміраванне ўмення маляваць асобыя віды раслін, перадаючы іх характэрную будову, асабліваці колеру; |
||||
Праца ў прыродзе (сумесна з дарослымі). Акцыя “Пасадзім зялёнага сябра” (пасадка дрэва або куста |
Працоўная дзейнасць |
Фарміраванне ўяўлення аб алгарытме пасадкі дрэва, працоўных дзеяннях, неабходных для гэтага, прыладах працы. |
||||
Серада |
“Лес і яго багацце” |
Эцюды “Лісяня баіцца” |
Зносіны Эцюды “Лісяня баіцца” |
Фарміраванне ўмення ствараць задуманыя вобразы праз “мову цела”, пры дапамозе мімікі і рухаў; |
||
Дыдактычная гульня “Пераблытаны абед |
Гульнявая дзейнасць Дыдактычная гульня “Пераблытаны абед” |
Знаемства дзяцей з паняццем “харчовы ланцужок” і фарміраванне уяўленне аб узаемасувязях і ўзаемазалежнасці жыхароў ляснога супольніцтва; |
||||
Гульня-заданне “Чые сляды” |
Пазнавальна-практычная дзейнасць |
Фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб асаблівасцях будовы і знешняга выгляду слядоў дзікіх жывёл; |
||||
Слуханне “Галасы прыроды” |
Мастацкая дзейнасць |
Фарміраванне беражлівага і ўважлівага стаўлення да прыроды пры дапамозе музыкі і гукаў навакольнага свету; |
||||
Праца ў жывым кутку “Пакармі труса” |
Працоўная Дзейнасць |
Фарміраванне цікавасці і беражлівых адносін да жывёл кутка прыроды, жадання назіраць і даглядаць за імі паўсядзённа. |
||||
Чацвер |
“Лес і яго багацце” |
Апавяданне выхавацеля “Чырвоная кніга – знак папярэджвання бяспекі” |
Зносіны |
Фарміраванне ўяўленняў у дзяцей аб Чырвонай кнізе РБ, аб тым, з якой мэтай створаны заказнікі; Фарміраванне умення |
||
“Па старонках Чырвонай кнігі. Угадай па апісанню” Віртуальнае падарожжа па мясцінах біялагічнага заказніка, размешчанага на тэрыторыі Чачэрскага раёна |
Гульнявая дзейнасць Пазнавальна-практычная дзейнасць |
дзяцей пазнаваць расліны па яе апісанню; Фарміраванне ўяўленняў аб біялагічным заказніку і мэце яго стварэння, беражлівых адносін да прыроды; |
||||
Чытанне твора У.Караткевіча “Белавежская пушча” |
Мастацкая дзейнасць |
Фарміраванне ўмення ўважліва слухаць твор на беларускай мове, разумець яго, адказваць на пытанні выхавацеля па зместу твора, даваць кароткае апісанне дрэвам, жывёлам; |
||||
Ручная праца “Выраб прыродаахоўных знакаў” |
Працоўная дзейнасць |
Фарміраванне ўмення працаваць з ножніцамі, бумагай, дагаварвацца аб тым, хто які знак будзе вырабляць. |
||||
Пятніца |
“Лес і яго багацце” |
Вырашэнне праблемных сітуацый “Што было б, каб высеклі ўвесь лес…, калі б у лесе не стала драпежных жывёл, то…” |
Зносіны |
Фарміраванне ўмення вызначаць прычынна-выніковыя сувязі паміж раслінамі і жывёламі лесу; |
||
Сюжэтна-ролевая гульня “Прагулка ў лес” |
Гульнявая дзейнасць |
Фарміраванне ў дзяцей умення творча адражаць у гульне сацыяльныя з’явы і адносіны; |
||||
Ствараем мадэль леса |
Пазнавальна-практычная дзейнасць |
Фарміранне ўяўленняў у дзяцей аб шмат’яруснасці леса, аб тым, якую нішу ў лесе займаюць пэўныя расліны і жывёлы, як называецца жыллё лясных жывёл; |
||||
Інтэлектуальны паядынак “Хвілінка-цікавінка ад Лесуна” |
Мастацкая дзейнасць |
Фарміраванне пазнавальнай цікавасці да навакольнага асяродзя; |
||||
Гаспадарчая праца “Наш чыстый дом” (навядзенне парадку на ўчастку, збор сухіх галінак) |
Працоўная дзейнасць |
Фарміраванне ўяўленняў аб значнасці гаспадарчай працы для здароўя чалавека. |