Неделя педагогического мастерства "Каб мова родная гучала"
В учреждении образования прошла неделя педагогического мастерства "Каб мова родная гучала".
План тэматычнага тыдня "КАБ МОВА РОДНАЯ ГУЧАЛА"
для дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту
Тэма тыдня: “Лес і яго багацце” |
||||||
Мэта: фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб лесе, экалагічных заказніках Беларусі і біялагічным заказніку, размешчаным на тэрыторыі Чачэрскага раёна, выхаванне беражлівых зносін да прыроды роднага краю. |
||||||
Дні тыдня |
Тэма тыдня |
Тэма мерапрыемства |
Від дзейнасці |
Мэта |
Удзельнікі |
Адказныя
|
Панядзелак |
“Лес і яго багацце” |
Разважажанні дзяцей “Чаму лес лічаць багаццем”, або гутарка “Падарожжа ў лес”
Дыдактычная гульня “Назаві які лес”
“З чаго зроблена наша мэбля”
Чытанне верша М.Калачынскага “Раніца ў лесе”
Збор ілюстраванага матэрыялу з выявамі лесу для стварэння альбому “Наш лес” |
Гульнявая дзейнасць
Пазнавальна-практычная дзейнасць
Мастацкая дзейнасць
Працоўная дзейнасць
|
Развіццё ўмення весці разважанне, ствараць самастойныя выказванні аб лесе, яго значэнні для жыцця чалавека (аздараўляючае, эстэтычнае, гаспадарчае).
Фарміраванне уяўленняў дзяцей аб розных відах лесу, знаёмства з іх назвамі (змешаны, дубрава, гай і іншыя).
Фарміраванне уяленняў аб дрэве, як матэрыяле для будаўніцтва і вырабу мэблі, аб складаным шляху стварэння драўлянай мэблі (разгляд малюнкаў). Развіццё умення ўважліва слухаць і разумець верш на роднай мове, адказваць на пытанні выхавацеля па зместу твора.
Развіццё лагічнага мыслення, умення вызначаць патрэбнае сярод агульнага, групіраваць сабраны матэрыял; выхоўваць пачуццё задавальнення ад сумеснай працы. |
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы |
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі |
Аўторак |
“Лес і яго багацце” |
Гутарка “Расліны нашага лесу”
Дыдактычная гульня “З якога дрэва ліст”
Параўнанне дрэва і куста
Выяўленчая: “Лекавыя расліны”
Праца ў прыродзе (сумесна з дарослымі). Акцыя “Пасадзім зялёнага сябра” (пасадка дрэва або куста) |
Гульнявая дзейнасць
Пазнавальна-практычная дзейнасць Мастацкая дзейнасць
Працоўная дзейнасць
|
Фарміраванне ўяўленняў аб раслінным свеце леса, аб лекавых раслінах; развіццё умення весці дыялог.
Фарміраванне ўяўленняў аб асаблівасцях знешняга выгляду дрэў.
Фарміраванне умення вызначаць асаблівыя прыметы куста і дрэва. Фарміраванне ўмення маляваць асобныя віды раслін, перадаючы іх характэрную будову, асабліваці колеру.
Фарміраванне ўяўлення аб алгарытме пасадкі дрэва, працоўных дзеяннях, неабходных для гэтага, прыладах працы; выхаванне пачуццё радасці, гонару ад зробленага. |
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
|
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
|
Серада |
“Лес і яго багацце” |
Эцюды “Лісяня баіцца”
Дыдактычная гульня “Пераблытаны абед”
Гульня-заданне “Чые сляды”
Слуханне “Галасы прыроды”
Праца ў жывым кутку “Пакармі труса”
|
Гульнявая дзейнасць
Пазнавальна-практычная дзейнасць
Мастацкая дзейнасць
Працоўная дзейнасць
|
Фарміраванне ўмення ствараць задуманыя вобразы праз “мову цела”, пры дапамозе мімікі і рухаў.
Знаёмства з паняццем “харчовы ланцужок” і фарміраванне ўяўленняў аб узаемасувязях і ўзаемазалежнасці жыхароў ляснога супольніцтва. Фарміраванне ўяўленняў дзяцей аб асаблівасцях будовы і знешняга выгляду слядоў дзікіх жывёл.
Фарміраванне беражлівага і ўважлівага стаўлення да прыроды пры дапамозе музыкі і гукаў навакольнага свету.
Фарміраванне цікавасці і беражлівых адносін да жывёл кутка прыроды, жадання назіраць і даглядаць за імі паўсядзённа. |
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы |
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
|
Чацвер |
“Лес і яго багацце” |
Апавяданне выхавацеля “Чырвоная кніга – знак папярэджвання бяспекі”
“Па старонках Чырвонай кнігі. Угадай па апісанню”
Віртуальнае падарожжа па мясцінах біялагічнага заказніка, размешчанага на тэрыторыі Чачэрскага раёна
Чытанне твора У.Караткевіча “Белавежская пушча”
Ручная праца “Выраб прыродаахоўных знакаў” |
Гульнявая дзейнасць
Пазнавальна-практычная дзейнасць
Мастацкая дзейнасць
Працоўная дзейнасць
|
Фарміраванне ўяўленняў у дзяцей аб Чырвонай кнізе РБ, аб тым, з якой мэтай створаны заказнікі; развіццё умення весці дыялог.
Фарміраванне умення дзяцей пазнаваць расліны па яе апісанню; развіццё навыкаў складання апісальнага тэксту.
Фарміраванне ўяўленняў аб біялагічным заказніку і мэце яго стварэння (ахова лекавых раслін і некаторых жывёл); выхаванне беражлівых адносін да прыроды.
Фарміраванне ўмення ўважліва слухаць твор на беларускай мове, разумець яго, адказваць на пытанні выхавацеля па зместу твора, даваць кароткае апісанне дрэвам, жывёлам.
Фарміраванне ўмення працаваць з нажніцамі, бумагай, дагаварвацца аб тым, хто які знак будзе вырабляць.
|
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
|
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі |
Пятніца |
“Лес і яго багацце” |
Вырашэнне праблемных сітуацый “Што было б, каб высеклі ўвесь лес…, калі б у лесе не стала драпежных жывёл, то…”
Сюжэтна-ролевая гульня “Прагулка ў лес”
Ствараем мадэль леса
Інтэлектуальны паядынак “Хвілінка-цікавінка ад Лесуна” Гаспадарчая праца “Наш чыстый дом” (навядзенне парадку на ўчастку, збор сухіх галінак) |
Гульнявая дзейнасць
Пазнавальна-практычная дзейнасць
Мастацкая дзейнасць
Працоўная дзейнасць
|
Фарміраванне ўмення вызначаць прычынна-выніковыя сувязі паміж раслінамі і жывёламі лесу; развіццё ўмення будаваць складаныя сказы.
Пабуджаць выхаванцаў творча адражаць у гульне сацыяльныя з’явы і адносіны.
Фарміранне ўяўленняў у дзяцей аб шмат’яруснасці леса, аб тым, якую нішу ў лесе займаюць пэўныя расліны і жывёлы, як называецца жыллё лясных жывёл.
Фарміраванне пазнавальнай цікавасці да навакольнага асяродзя.
Фарміраванне ўяўленняў аб значнасці гаспадарчай працы для здароўя чалавека; выхаванне пачуцця задавальнення ад зробленага. |
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы
Выхаванцы |
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі
Выхавацель дашкольнай адукацыі |